söndag 12 december 2010

Dag 1 - Presentera mig själv

Jag heter Maggie Guldalian och är en 17-årig tjej som oftast dagdrömmer och har många mål inför framtiden. Jag räknar även ner dagarna tills jag blir 18 och ska om en månad börja läsa till mitt körkort som är otroligt efterlängtat. Jag bor i Falkenberg men mina rötter är från Libanon, vilket jag är otroligt stolt över. Jag går på Drottning Blanka, andra året i samhäll - turism och trivs som en fisk i havet. Min familj består av fyra viktiga personer som betyder allt för mig. Ska inte gå in så djup på min familj eftersom det kommer i en annan punkt. Hur som helst, min vardag består av att gå till skolan, träffa mina vänner, gå ut och äta och bara njuta av allt som dagen erbjuder och tro det eller ej, men leva i nuet. Trots mina dagdrömmar så försöker jag hålla mig nere på jorden.

Jag är en person som oftast är positiv och glad. Jag gillar inte att spendera timmar, dagar, månader på att vara sur och tycka något är fel och det ska vara si o så. Utan jag har lärt mig att acceptera andras åsikter så som andra accepterar mina. Men jag kan ju säga att jag är pedantisk och allt ska vara i ordning. Som i min garderob, så är allt i färgordning och därför märker jag direkt om någon varit där och rotat för då ligger något blått med vitt kanske. Då får ni se en sur min. Jag vet inte vad jag ska skriva om mig själv mer. Är det något så är det bara att fråga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar